Szállodát, panziót, vagy vendégházat üzemeltetsz? A lényeg ugyanaz. A vendég nálad töltött napjait megkeserítheted néhány alapvető hibával.
Az itt megörökített észrevételek egy három csillagos ausztriai szállodában tapasztaltak alapján íródtak.
A hely bár külföldön van, magyar vezetők üzemeltetése alatt áll. Rendelkezik medencével, szaunával, masszázzsal, az ellátásunk svédasztalos reggeli, uzsonna és vacsora volt.
Néhány olyan zavaró momentumra hívom fel a figyelmedet, melyet te vendéglátóként semmiképp ne kövess el, ha a számtalan egyéb pozitívum mellett nem szeretnéd, ha a vendégeid erről emlékeznének rád.
1. Belső ügyek - paraván mögött!
A pincérek saját, szakmabeli és emberi vitáit lehetőleg ne vacsoraidőben, a svédasztal mellett állva vitassák meg.
2. Tudd, hogy a hely, ahol működsz, speciális!
Ha már Ausztriában üzemelteted a szálláshelyet - és bár a célcsoport egyértelműen a magyar közönség - nem feltétlenül szerettünk volna minden nap kizárólag magyar kosztot (Pl. mirelit zöldség lisztes besamel mártással) enni. Ha speciális helyen vagy, mutasd meg a vendégeidnek a vidék, táj jellegzetes ételeit.
3. Dekorációt csak tökéletes alapanyagokból!
A húsvéti díszítésbe ne tedd bele a tavalyról megmaradt, hiányos nyuszikat, tojásokat, csibéket. Az egyik takarítónő itt például jót szórakozott azon, hogy az étterembe kiültetett nyuszinak hiányzik az egyik füle. A kevesebb néha több. :-)
4. Tudd, hogy mit ígértél!
Ha kuponakcióban veszel részt, lehetőleg legyél tájékozott abban a tekintetben, hogy mit tartalmaz az akciós csomag. Ne a vendégnek kelljen harapófogóval kihúzni belőled, hogy teljesítsd a megígért dolgokat.
5. Legyél igényes!
Ha megígéred, hogy a vendég a kifizetett árért 3x10 percet szoláriumozhat, lehetőleg olyan gépbe fektesd be, amely képes is arra, amire való. Legyen elégedett és nem mellesleg barna is.
6. Tartsd magad a keretidőkhöz!
Ha a vacsorát 18-20 óra között, a reggelit 7:30-9:00-ig hirdeted meg, fél órával az idő letelte előtt ne kelljen az akkor érkezőknek könyörögniük a sült húsért, vagy a rántottáért. Nekik is jár.
7. Kellemetlen gasztronómiai részletek...
A vendéged nem szeretné tudni, hogy az aznap ott reggeliző szállóvendégek 180 tojásból zabálták meg a rántottát. (nekünk a konyhások finoman tudomásunkra hozták)
8. Tartsd magad a megbeszéltekhez!
Amikor egy vendég megérkezik, szeretné azt kapni, amit előre megbeszéltetek. Ha három egymás melletti szobát ígértél (amit már 3 hónappal korábban leegyeztettetek), lehetőleg ne érvelj azzal, hogy "Sajnos nem úgy sikerült."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése